fredag 18 oktober 2013

Annorlunda mexikansk afton!

Som de flesta av er redan vet så har vi under en massa år haft fredagstacos på menyn och jag börjar vara riktigt less men jag är den enda i familjen som är det. Därför har jag döpt om fredagsmiddagen till mexikansk afton istället för fredagstacos, för då har jag möjlighet att variera middagsmaten. Idag blev det istället för tacos en pizza med tacofyllning. Det var faktiskt jättegott och familjen gick mätta från bordet, kommer att göra denna pizza fler gånger jag lovar.
Receptet på pizzadegen som jag använde hittar ni här

Fyllning

300 g köttfärs
tacokrydda
1 burk krossade tomater
1 röd paprika
10 st feferoni
1 gul lök
riven ost
Om man vill ha lite mer smak på pizzan pressa i ett par vitlöksklyftor i de krossade tomaterna.

Gör så här

Bryn köttfärsen och krydda med tacokryddan.
Blanda i krossade tomater och ev vitlök.
Skiva feferonin, löken och paprikan.
Bred ut röran på den kavlade degen och  lägg även på feferonin, paprikan och löken.
Toppa med den rivna osten.
Grädda i 225 grader tills pizzan är klar.

Till servering

Tacosås gjord på filmjölk, tacokrydda och stark salsa eller sambal oelek (efter smak).
Smaklig måltid!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar