torsdag 11 juni 2020

Sol och värme.

Hejsan alla ni fina ute i den riktiga världen nu var det länge sedan jag uppdaterade bloggen men jag har faktiskt inte riktigt haft tid med det, ni vet livet har liksom kommit emellan. Idag har jag varit ledig från mitt avlönade arbete och jag har bara njutit av sol, värme och ledighet. Veckorna som gått har varit allt annat än lugna då jag bytt arbetsuppgifter och försökt skapa mig nya rutiner i detta kaos men nu känns det bättre och jag vet att det är den kommande semestern som alldeles snart infinner sig som gör att allt känns lite lättare.
Livet har också fått sig en annan lunk då det här med Corona har gett lite distans men jag tycker fortfarande att det är sjukt läskigt och har en enorm respekt för detta virus då jag vet tre personer på orten som gått bort i denna sjukdom. Nåväl man får helt enkelt göra vad man kan för att skydda sig och sina medmänniskor men nog har jag önskat många gånger att jag kunnat arbeta hemifrån. Nu är det dock som det är och bara att sommaren och solen har kommit får det att kännas lite lättare att leva med alla restriktioner.
I vår trädgård har äppelträden börjat blomma och jag har planterat ut lite sommarblommor men i landet är det en bra bit kvar innan någon som helst skörd och jag är ganska säker på att flera av mina kryddor har dött vilket är tråkigt dock finns det ju massor av nya sorter att inhandla så utan färska kryddor kommer vi inte att bli i år heller det är jag säker på.
Nu är det hög tid att ta tag i middagsbestyren så på återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar