söndag 3 januari 2016

Dansat ut julen.

Nytt år med nya möjligheter är här och det är bara att fånga dagen. 
Min jobbarhelg är nu ett minne blott och dessutom har jag och maken dansat ut julen idag. Oj så fint det blev när alla dammiga julprydnaderna fick hoppa ner i jullådorna igen. Det är så roligt att plocka fram julen för det blir så mysigt men när nyårshelgen är passerad vill jag ta bort den med en gång. 
Nu är jag redo för ljusare tider och om jag fick bestämma, en tidig och varm vår, det brukar dock alltid bli en riktig vinter med massor av snö och kyla först vilket jag lätt skulle klara mig utan.
Nästa punkt på vår agenda är att avnjuta en god middag, plankstek gjord på Brattjärns- kalkon, och sedan skall maten vilas på soffan för hur surt det än är så känns det som om jag har en förkylning på väg och kroppen är helt slut. Men man kan ju alltid hoppas att det bara är falskt alarm för jag har verkligen inte tid att bli sjuk just nu (eller egentligen aldrig :) ).
På återhörande en annan dag!
Dagens middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar