torsdag 14 januari 2016

Alltid är det något!!!!

Under ett par dagar har vi haft någonting trasigt i ventilationen på jobbet vilket har medfört att vi har haft ca 14 grader varmt och att jobba i den temperaturen med våra arbetskläder är verkligen inte någon lek. Därför tänkte jag igår leta fram ett par skor som är lite varmare för att kunna ha som arbetsskor på jobbet. Sagt och gjort dök jag med stor entusiasm in i vår fantastiskt trevliga och välorganiserade garderob, läs proppfulla minimala skrubb, och döm av min förvåning då alla skor, väskor, hjälmar mm som trängts i detta lilla utrymme var genomblöta och luktade allt annat än rosenknoppar. I detta minimala utrymme bor nämligen också vår varmvattenberedare som nu har bestämt sig för att läka!!!
Det fanns inte mycket som gick att rädda vad gäller skor och väskor men det behöver ju inte bara vara någonting negativt för då blev jag ju tvungen att rensa och dessutom kan jag med gott samvete köpa något nytt. Dock är det ju lite fel årstid om vi måste riva golv och väggar för vi har redan provat en höst utan golv i denna skrubb då vi hade en annan vattenskada på samma plats och det blev iskallt i hela huset. Men vi ska absolut inte ta ut något i förskott utan i afton börjar vi med att riva väggen och lyfta på mattan för att se hur stor skada det blivit men jag hoppas att skorna och grejerna har tagit den värsta smällen. Kanske är det bra att ha väldigt fullt med prylar i sina garderober vem vet??!!
Rivningen är klar och fortsatt vattenskada eliminerad, vilken tur att vi hittade det i tid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar