måndag 25 maj 2015

Bättre sent än aldrig, kanske

Denna vår har varit allt annat än varm och i lördags fick vi till och med snöblandat regn!!! Detta har inneburit för oss på Prästbacken att de flesta vårsysslorna ligger rejält efter i tid mot tidigare år. Till exempel är det först idag som jag har planterat mina plantor som jag ska ha i växthuset. Hoppas nu bara att sommaren blir bra så att de ger åtminstone en liten skörd i år.
De plantor jag har satt är en gul och en röd paprika, chili, gurka, busktomater och givetvis zucchini. Jag gillar verkligen att kunna gå ut till växthuset eller landet och hämta in grönsaker och färska kryddor då jag ska laga mat, det känns lite lyxigt på något sätt.
Nu är det hög tid för mig att ta tag i mina lite mindre roliga "måsten".
Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar