onsdag 31 december 2014

Nyårsafton 2014

Nyårsafton, kan inte riktigt förstå att tiden gått så fort att 2014 redan är slut, vilken tur man inte åldras lika fort som tiden går :) Nej skämt åsido så känns nyårsafton och dess firande annorlunda än julens, på julen är det glada barn, mat och paket som står i fokus medan nyårsfirandet är högtid för eftertanke men också att blicka framåt.
Hur ska jag då sammanfatta året 2014??!!
Mitt 2014 har varit ett bra år med många glädjeämnen som bland annat bröllopsresan till Mexiko som var  magisk och definitivt gav mersmak för Karibien som resmål. En annan mycket trevlig resa under året var den till Oslo och Sonisphere med hela familjen som var en riktig höjdare jag gärna gör om. Är vidare också tacksam för mina barns framsteg i livet, är så otroligt stolt över vad de har presterat under året, sonen i skolan och dottern i vuxenlivet, vi måste verkligen ha gjort något rätt som fått så duktiga och självständiga barn. En ytterligare positiv sak under 2014 är att de med sjukdomen C i min närhet har mått bättre i år än 2013 och det tackar jag allra ödmjukast för. En annan mycket stor höjdpunkt under året har helt klart varit att vi efter en massa år har fått bygga vår nya väg och äntligen fått lämna en stor "sten" i form av ett tungt och långsamt byråkratiskt arbete och strid bakom oss, helt makalöst att vi grannar fortfarande är vänner, hurra till oss att vi klarade det!!!
Trots att 2014 överlag har varit ett bra år finns det givetvis saker som inte varit bra alls och då tänker jag framför allt på de personer som lämnat oss och som inte längre finns annat än i våra hjärtan. Sov gott Stig och Kicki, ni är så saknade och finns ofta i mina tankar.
Nog med tillbakablickar nu ser vi framåt!!
Om jag fick bestämma skulle jag vilja att alla fick ett bättre år 2015 än 2014 men nu är det ju inte bara upp till mig så jag får bara hoppas att 2015 blir ett riktigt bra år.
Som nyårslöfte tänker jag även detta år ha att göra saker om får mig att må bra. Det vill säga bland annat att resa, träna, blogga, njuta av livet och umgås med människor som ger mig energi. Vad har ni för nyårslöften?
Årets nyårsdukning som nästan är klar.
 
Gott nytt år önskar vi på Prästbacken !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar