torsdag 21 augusti 2014

När saker inte blir som man tänkt sig.

Min dag har gått i arbetets tecken och som vanligt fanns det massor att göra men ändå kändes det liksom om dagen skulle gå någorlunda som planerat. Hade riktigt goda förutsättningar för att kunna rodda så att morgondagen skulle flyta smidigt vilket är riktigt skönt då det är fredag och man vill hinna arbeta bort så mycket som möjligt innan helgen. Men tji fick jag för från lunch har ingenting varit som vanligt eller vad sägs om bland annat en kyl som väger 300kg plus som ska in genom inte bara en utan två dörrar som är lägre än själva kylen var då den stod på en pall vilket innebar att palltrucken inte gick att använda, när då kylen äntligen var på plats funkade inte uttaget som det skulle och säkringen gick hela tiden suck, dessutom tog färgen slut i skrivaren som vi behöver till bland annat att skriva ut morgondagens schema och skyltar mm och som grädde på moset blev det strömavbrott en timma i kväll precis innan stängning. Detta är dock världsliga saker som alltid går att lösa.
Jobbigare är det att min mor skulle opereras idag för tredje gången på en vecka och denna gång gick det inte heller som det skulle :( har dock pratat med henne i kväll och hon mår efter omständigheterna rätt ok vilket känns otroligt skönt. Hon är verkligen tapper och en riktig förebild för andra. 
Ja vad ska man säga annat än att det är tur att man inte vet i förväg hur ens dag kommer att bli för då hade jag nog stannat kvar i sängen i morse då väckarklockan ringde :) Tur också att jag har de kollegor jag har, tycker verkligen att vi fattade en hel rad bra beslut idag och jag vet att vi kommer att fixa morgondagen galant vad som än händer :)
Hoppas nu bara att natten blir lugn och att allt funkar som det ska för nu är jag dödstrött och skall genast bege mig mot min date med JB.
Sov gott alla ni där ute i den stora världen!!!
Bild lånad från Nillas Handelsbod

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar