onsdag 5 juni 2013

Studenten!

Idag är äntligen dagen här som dottern har längtat efter så länge. Att ta studenten är helt klart en familjegrej, som medlem i familjen kan man inte komma undan. Min dag började med att jag skjutsade dottern till studentfrukost hos en klasskamrat, sen vidare till jobbet, kl 10.30 stämpla ut och gå på lunch så att man nätt och jämt hann till kyrkan kl 10,45. Efter uppvaktande vid kyrkan stressade jag tillbaka till jobbet (utan att ha ätit någon lunch), arbetade till kl 16.10, tog bussen hem, mötte upp ungdomarna på pizzerian, utfodrade dem. Hem och fika tårta med studenten samt ge henne det efterlängtade objektivet i present. Sitter nu i soffan med en god kopp kaffe och väntar på att åka med henne till kvällens fest inne i stan, måste hämta bilen som har varit på verkstaden. När jag kommer hem ska jag ta mig ett stort glas rött för det är jag värd (om jag inte somnar först :) )
Min fina tjej!!!







1 kommentar: