söndag 16 juni 2013

Söndag, vilodag???

I morse steg vi upp relativt tidigt och åkte in till stan för att besöka loppisen som är på Folkparken. Vädret var perfekt för uteloppis. Dock var det inte alls så många försäljare som det brukar vara men grejer att köpa fanns det ändå i massor. Själv hittade jag ett par nickelljusstakar som kostade ynka 25 kronor för paret, det kallar jag fynd! På vägen hem besökte vi handelsträdgården som vi kom för sent till igår, därifrån fick två grymt fina Mårbackapelargoner följa med hem. Dessutom besökte vi en antikaffär och där hittade jag ett kakfat i pressglas för 40 kr och givetvis kunde jag inte låta bli att köpa det trots att jag redan har fat så jag klarar mig men de är ju så otroligt fina :)
Hemma igen efter vår utflykt var det dags att ta tag i dagens måsten och överst på listan stod tvättstugan och därefter målning av innertak till altanen.
Kvällen avslutade vi med att köpa 4 kubik björkved på en Blocketannons, känns som om man fuskar när man köper veden kluven torkad och klar men gud så skönt att slippa slita med veden ett år, bara att kasta in den direkt i vedhuset.  Efter denna smått kaotiska söndag är det ganska skönt att krypa upp i soffan en lite stund vill jag lova.


Dagens loppisfynd.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar