torsdag 27 juni 2013

Minnen

Finns det något som kan locka fram minnen lika bra som en doft eller smak??? Kom på i morse att jag förmodligen hade kvar en flaska Mormorssaftessens i skafferiet någonstans och så var jakten igång för den lilla flaskan var inte lätt att hitta åt. Men skam den som ger sig, hittade den efter en stund. Det här är en riktig trigger för mig. När jag dricker mormorssaft kommer genast minnena från bardomens somrar till mig :) ser framför mig hur jag sitter på altantrappen i vår gamla stuga på Sjöbo, radion spelar något sommarprogram, stoj från barnen på stranden och eftersom det alltid var varmt och sol på somrarna när man var liten :) kan man nästan känna värmen mot huden. Tänker även på min sommarkompis som alltid kom upp och bodde hos sin mormor, vår stuggranne, på somrarna och hur kul vi hade. Skulle vara superkul om vi skulle kunna träffas igen som vuxna, vi får väl se vad som händer i framtiden. Nu ska jag njuta av ett glas iskall mormorssaft och frossa i gamla minnen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar