lördag 29 mars 2014

Premiär!!!

Hej alla glada och även ni andra, idag har vi haft en otroligt fin dag här uppe i norr hos oss med massor av sol och hela 14 grader varmt!! Helt fantastiskt när vi faktiskt fortfarande bara har mars månad!! Jag har under dagen både hunnit sola och ha kafferep med systeryster samt även städat upp uterummet så pass att vi kan äta middag där. Det tror jag inte kommer att ske många gånger så här tidigt på året. Vi behöver inte ens ha extrasockar på fötterna för att kunna sitta här ute och njuta.
I kväll är det "Earth hour" och det måste man ju givetvis delta i tycker jag men jag måste säga att vår kommun började fira denna årliga händelse lite tidigare än vi andra och på ett mycket märkligt sätt, då de idag har haft gatlysena tända precis hela dagen, i gassande solsken. Ett mycket konstigt agerande och väldigt onödigt kan jag tycka.
Nu sitter jag på altanen tillsammans med maken och ett glas rött och njuter av den tidiga våren som vi får uppleva i år men scenariot hade dock varit ett helt annat just nu om jag hade slagit på värmen i ugnen istället för bara lampan då jag stoppade in pommesen men tyvärr så serveras middagen därför lite senare än planerat idag :) 
Ha en fortsatt bra helg mina vänner!!
 

Earth Hour, mysigt som rackar´n med en massa tända ljus!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar