torsdag 20 mars 2014

Hemma igen!!!

Sista dagen i Mexico började vid kl 05.30 då vi ställt klockan för att gå ut på stranden för att se soluppgången men tji fick vi, solen var redan uppe så vi låg kvar i sängen istället. 
Dagens frukost bjöd på en riktig rysare!!! Vi fick en skål med en korsning av välling och klimpsmet som dessutom berikats med skivade bananer, det är den första och enda maträtten jag ratat på hela resan, och jag är minsann inte kräsen så handlardotter jag är men där gick verkligen gränsen!!! Tur att det även serverades en varm macka och kaffe. 
Visst är det med sorg i hjärtat som jag lämnar underbara Mexico, vi har haft det fantastiskt, men gud vad jag längtar efter mina barn!!! 
Just nu sitter jag tillsammans med älsklingen och hundra andra resenärer på ett plan mitt över Atlanten och vi har precis avslutat vår måltid middag/ nattamat/ lunch, beror lite på vart man i världen befinner sig. Klockan är i alla fall 19.46 lokal mexicansk tid vilket innebär 02.46 svensk tid så det börjar verkligen vara dags att vila ögonen ett tag så man orkar med morgondagen.
På återhörande mina vänner!!!
Ps ska bli grymt gott med en rostad ostmacka och ett stort glas mjölk när vi kommer hem!!!

Så här såg det ut på gatan utanför vårt hotell precis innan vi gick till taxin, strålande sol, mild bris och 28 grader varmt mao en riktig kanondag, snyft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar