fredag 13 december 2013

Lucka 13 Lucia 2013

Hejsan alla där ute!!! 
Gud vad jag tycker att tiden går fort, vi har redan lucia. Förr när barnen var små var det en massa luciafirande men numer firas det inte så mycket hemma hos oss. Dock kan det ju inte vara lucia utan att jag tänder min fina gamla luciakrona för det är faktiskt tradition och jag älskar den!!! Dessutom hör det ju till att fika lussebulle och pepparkaka. 
Ha en bra lucia alla där ute och var försiktiga med era levande ljus.
Tyvärr måste ni få se på en bild från i fjol då jag i år helt hade missat att jag behövde 7 ljus till kronan och bara köpt en förpackning med 6 stycken men i kväll lovar jag att fota årets version :)

Nu har kronan äntligen fått alla sju ljusen och kan tändas enligt traditionen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar