lördag 9 oktober 2021

Hur gick det med shelftember?

Nu är vi inne i oktober och det är på tiden att jag redovisar hur det gick med "shelftember". Jag tycker faktiskt att det gick strålande!! Vi har lyckats med att minska mängden mat i både frys, kyl och skafferi men än finns det massor kvar. Det är ju helt galet vad man har hamstrat mat och hur länge det verkligen räcker då man numer är bara två personer i hushållet. Även om vi haft mat hemma har vi ju varit tvungna att komplettera med en del för att få ihop middagarna men jag kan väl säga att jag inte kan minnas om eller när vi handlat mat för bara 1500kr  på en hel månad, wow!!


Många goda luncher och middagar har det blivit. 

 

 

 

 

Då vi fortfarande har massor med mat kvar ska vi fortsätta med "shelftember" i oktober också så långt det är möjligt men vi kommer givetvis att handla något mer för att kunna variera vår kost men jag räknar med att det ändå kommer att bli en billig månad även denna.

Idag känner jag mig supernöjd för jag har rensat ur ett par garderober vilket resulterade i tre IKEA-kassar med kläder till Secondhand och en sopsäck till återvinningen. Nu är det äntligen lite ordning bland kläderna igen och jag kan kanske hitta det jag letar lite lättare.

  

 

Nu ska jag börja fixa inför middagen och kvällens hockey. På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar