lördag 29 augusti 2020

Snart är september här.

Då var det helg igen och denna gång är jag helt ledig men maken har jour så här kommer helgen att tillbringas på hemmaplan. Vädret är toppen om än lite kallt och det känns att hösten är på väg. På dagens agenda står en hel del matlagning men det är ju något vi båda två gillar så det kommer att bli roligt. Vi ska för första gången prova att varmröka lax i vår grill men till middag blir det ”plåtmat” i form av grekisk pytt och egengjord tzatziki, mums! Vad vi ska göra med laxen återstår att se men om den blir bra får vi försöka hitta på något gott med den i morgon till middag.

För att återknyta till mitt nyårslöfte som jag skrivit om i tidigare inlägg men som kort och gott går ut på att minska min konsumtion och rensa ut här hemma. Har jag bestämt mig för att i september ska vi på allvar försöka att äta så mycket som möjligt från vår frys, kyl och skafferi istället för att hela tiden handla ny mat och jag lovar att vi kommer inte att gå hungriga. Det finns så mycket mat i frysen att det är svårt att få någon som helst överblick där och dessutom inhyser vi också en hel del bär och annan mat åt min pappa efter att hans frysbox gått vidare till de sälla jaktmarkerna. Ja ni kan ju förstå att det är knökfullt i vår frys. Jag säger bara välkommen september jag är redo att anta utmaningen ”frysrensning”, bring it on!!!

Men med det sagt är jag inte lika redo för att sommaren är över för i år så jag hoppas verkligen att det kommer lite fler varma dagar innan den grå hösten är här på riktigt.

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar