fredag 17 juli 2020

Att suga ut det sista av semestern.

Idag vaknade vi upp till ett fantastiskt sommarväder, sol från en nästan molnfri himmel och ljumma sydliga vindar, m a o bästa tänkbara. Min dag har jag mestadels tillbringat i solstolen och lapat d-vitamin och till middag blev det supergod pizza gräddad i "ägget-grillen" och rosé, så himla gott! Om ni inte har en pizzasten köp en snarast!!
Den senaste veckan har jag för första gången på mycket länge känt mig utvilad och det har verkligen varit skönt så jag är faktiskt inte så ledsen att semestern börjar gå mot sitt slut som jag brukar vara. Kanske är det för att vi detta år verkligen har gått in för att vara lediga och inte haft en massa projekt och resor inbokade utan vi har tagit dagen som den kommit, eller för att vi medvetet hållit oss ifrån att vara där det är en massa folk för att slippa Covid-19 och därmed kunnat umgås med de närmaste vilket jag har varit restriktiv med i vår då jag möter en massa folk dagligen i mitt arbete, jag vet inte men skönt har det varit i alla fall trots det tråkiga och mestadels kalla vädret. Om man inte räknar första semesterveckan då vi hade +30 grader.
Det är ju inte så att vi inte gjort något på semestern för i veckan har vi bland annat varit iväg med goda vänner till Storforsen på en husvagnstripp, den tredje husvagns-turen denna semester, dessutom har vi hunnit med att rensa och röja en del samt bara njutit av att slappa hemmavid. Har också haft förmånen att äta och dricka gott, nästa för mycket gott, lyssnat på en massa bra ljudböcker och givetvis sommarpratarna i P1, vilket är sommar för mig. Så nu ska jag bara suga ut det sista av semestern i helgen innan jag pressar ner min något större kropp i arbetskläderna på måndag morgon kl 07.00.

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar