torsdag 2 april 2020

Vad ska man hitta på?

Sitter här i soffan och klurar på vad man kan hitta på i dessa tider då man ska minska sina sociala kontakter och hålla sig hemma så mycket som möjligt. Vad kan man liksom göra för att förgylla sin tid och göra det lite roligare?
Jag tycker om att laga mat och att prova nya recept är ju hur kul som helst så det är ju en trevlig sysselsättning som jag absolut kommer att göra mer av framöver när tid finns. Jag har redan en mängd recept på hög som bara ligger och väntar på att provas men hela Internet är ju fullt av fantastiska matbloggar och andra sidor med otestade recept så fler kommer absolut att läggas till högen. 
Varför inte klä upp sig, tillaga något gott, duka med finporslinet och ha en datenight hemma? Det brukar vi, maken och jag, ha ibland men tråkigt nog alldeles för sällan vi får helt enkelt se till att styra upp det lite oftare.
En riktig filmkväll är ju också något som är enkelt att ordna det går ju att streama en mängd filmer och detta tillsammans med popcorn eller en god ostbricka som tilltugg blir ju en riktigt bra kväll.
Snart är våren här på riktigt och då vill jag ju gärna odla något i vår trädgård därför har jag börjat planera inför detta och det finns såå mycket fint man kan göra med små medel. Problemet är bara att välja bland alla fina tips. Hmmm måste nog försöka begränsa mina besök på Pinterest annars kommer maken förmodligen att få spel.

Böckerna som jag inte hunnit läsa finns ju också att ta tag i om jag får lite att göra men då jag hellre lyssnar på ljudböcker är jag ganska säker på att de kommer att få ligga kvar tills det blir dags att inta solstolen i sommar.
Vi har också en del renovering vi skulle behöva göra i vårt hem kanske vi ska dra igång något projekt men då vi båda två jobbar och jag har det yrke jag har där jag träffar hundratals människor under in arbetsdag känns det inte så aktuellt att i nuläget exempelvis riva ut vårt badrum som står högst på listan. För jag räknar kallt med att det bara är en tidsfråga innan jag blir sjuk. Men det är ju alltid trevligt att ha planer och drömmar som man vill uppfylla i framtiden och det kostar ju ingenting att kolla vad det finns på marknaden i form av kakel, klinker och diverse inredning.
Givetvis ska man ju inte glömma bort vikten av ett telefonsamtal till nära och kära, det finns så många som är ensamma och även om man har sin familj omkring sig är det ju kul att få lite input från någon annan ibland. 
Det här var bara några av sakerna som jag suttit och tänkt på idag och det finns ju givetvis massor mer man kan göra men detta var några tips i alla fall.
Ha det bra alla ni fina ute i den riktiga världen och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar