söndag 12 april 2020

En annorlunda påsk.

Man kan lugnt säga att denna påsk inte liknar något som jag tidigare upplevt. Med anledning av Covid 19 kunde vi inte umgås med någon av våra äldre familjemedlemmar eller flera av de yngre då de tillhör olika riskgrupper så det blev som en lugn vanlig helg på hemmaplan. Dock kunde jag träffa pappa en kort stund utomhus på behörigt avstånd. Min syster och jag hade även en trevlig och informell vinlunch sittandes ute vid solväggen. Eller lunch och lunch, det var i och för sig lunchtid då hon kom hit men det blev bubbel och snacks och inte en endaste matbit. Jag är så glad att vi valde att genomföra denna "lunch" igår då vädret var perfekt och inte idag då det snöar och blåser massor.
Nu ska jag ta tag i lite praktiska sysslor och sedan blir det att ta det lugnt och bara njuta av den kvarvarade ledigheten för i morgon drar arbetsveckan igång igen.
 På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar