torsdag 3 oktober 2019

Öm till tusen.

Hej alla fina från sjukstugan på Prästbacken. I tisdags vaknade jag med en öm rygg men for ändå och arbetade men vid niotiden var smärtorna så svåra att jag var tvungen att gå hem. Jag brukar kunna genomlida det mesta men detta var för övermäktigt. Som tur var fick jag en akuttid hos kiropraktorn, som till min stora glädje kunde ta emot mig redan på onsdagen och det hjälpte verkligen. Men som ni alla som varit med om detta vet så är det verkligen inte någon lek med de ömma musklerna som uppstår dels efter massagen men också pga att kotorna numer ligger rätt, det känns som om jag blivit kraftigt misshandlad, så idag är Voltaren och Ipren mina bästa polare. 
I morgon ska jag försöka arbeta igen då det är så himla tråkigt att vara hemma och speciellt dagar som denna då jag vaknade upp till dalande snöflingor som sedan blev till regn, sol, och hagel i en salig blandning.
På vår spis står just nu mitt livs första kalops och puttrar, man måste ju hitta på någonting att göra även om hela kroppen ömmar. Hoppas den går att äta, den ser i alla fall helt okej ut. Receptet hittar ni här.
Jag verkligen älskar denna gryta för det man tillagar i den brukar bli så gott!
Ha en bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen så hörs vi en annan dag!
Kalopsen blev jättegod och kommer att göras fler gånger hos oss på Prästbacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar