lördag 11 maj 2019

När själen får sitt.

Efter några kaotiska veckor i sorgens tecken börjar man känna sig rätt sliten och det hjälper ju inte upp humöret precis. Vad ska man då hitta på att göra? Trädgårdsarbete eller skogspromenad är ju två riktiga humörhöjare men då vädret inte är det bästa så lockade det inte mig det minsta. Därför tog jag, systeryster och Mela med oss pappa på en roadtrip till IKEA/ Avion för lite shopping. Det var faktiskt riktigt trevligt att umgås och luncha, dessutom gör ju shopping en ju glad varje gång eller hur??!! 
Jag hade inte något speciellt jag skulle ha men som alltid kommer man ju inte tomhänt ut från IKEA. Förstår inte de som kan gå genom hela varuhuset och komma ut utan att ha fyllt en påse med prylar och inredning, hur bär de sig åt egentligen? Nåväl sakerna jag shoppade kommer ju att användas och det var en perfekt terapi för mig som min själ verkligen behövde.
Dagens inköp blev två dukar, hotellkuddar, örngott, sängkläder och två par jeans. Jag är så nöjd med mina inköp!!
Nu blir det soffhäng och ett par koppar kaffe innan jag tar tag i några av dagens måsten. 
Ha det bra alla ni fina ute i den riktiga världen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar