fredag 3 juni 2016

Studentbal för sonen.

Idag var det då dags för vår yngste att ta på sig finkostymen och bege sig mot sin studentbal och gissa om de var fina han och flickvännen. De var så otroligt stiliga/vackra, vilket de iofs alltid är om du frågar mig som är lite partisk i ärendet men det är ju inte ofta man får se dem så uppdressade och stylade. 
Det är verkligen en upplevelse att se alla fina ungdomar som dagen till ära har skaffat cool skjuts, klätt upp sig, fixat hår och make up bara för att stolta och nervösa skrida ner för den röda mattan mot förhoppningsvis en trevlig kväll som de aldrig glömmer. 
 
Nu är det inte många dagar kvar innan innan de avslutar sin skolgång, river av "För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten ....." och tar sina första staplande steg ut i vuxenlivet. Fasiken vad tiden gått fort, nyss var han ju liten och skulle börja skolan och nu är han vuxen, innebär det då att jag har blivit gammal??!! Nej så kan det väl inte vara?? nåväl jag känner mig i alla fall inte en dag över 25, 27 eller 30år  :)
Nu ska här njutas av en lugn och härlig fredagskväll i soffan efter en arbetsdag då vi har arbetat tre personer kort hela dagen och det känns vill jag lova.
På återhörande en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar