onsdag 5 augusti 2015

Det fungerar för mig.

Sommaren är verkligen en fantastisk årstid och min stora favorit. Jag älskar sol och värme men dessutom är det ju så lyxigt att kunna odla egna grönsaker och blommor. Det behöver inte vara några stora odlingar eller att vi ska vara självförsörjande men det är så trevligt att bara kunna gå ut och plocka in lite av det man behöver från trädgården. 
Jag gillar verkligen att ha vaser med snittblommor i inredningen och nu när det är sommar kan man ju frossa i både ängsblommor och de som växer i blombänken. Dessa blommor är dessutom alldeles gratis vilket inte gör det minsta ont i plånboken. För mig fungerar de precis lika bra som "köpesblommor" och dessutom kan man plocka in nya blommor varje dag om man vill. Just nu har jag lupiner på rumsbordet och jag tycker de är så fina, vad tycker ni??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar