fredag 7 augusti 2015

Att jobba på semestern.

Det finns inte många saker som toppar att ha semester och då menar jag inte att åka bort utan att bara vara ledig. Jag älskar att ligga och lapa sol och skulle förmodligen kunna ligga mitt plattaste i en solstol hela semestern om vädret var bra. Men nu har det väl aldrig varit riktigt så bra väder någon gång då i alla fall jag har haft semester. 
När vädret sviker då måste man ju göra något annat än sola och bada med sin lediga tid och då är det ju perfekt med olika projekt, tycker ni inte det? :) 
Min make håller inte med i denna fråga för han är av åsikten att man lätt kan sitta eller ligga på soffan och läsa en bok eller se på tv istället. Men då skulle jag bli galen och därför är det jag som är den drivande i nästan alla våra byggprojekt. I år på semestern har vårt projekt varit att riva vårt "garage" som i stort sett hade rasat. Det var fallfärdigt redan för 25 år sedan och har varit stöttat för att hålla sig upp sedan dess. Gud vad vi har arbetat och brutit för att få delarna att bli så hanterliga så att vi kunde köra dem på tippen. Två dagar av svett och ömmande muskler då kofot och slägga var våra bästa redskap och jag kan säga att alla våra aggressioner försvann också inte bara den fallfärdiga byggnaden. Nu när sidan på uthuset kommit fram är det dags för oss att skrapa och måla. När det är klart blir det trevligt att börja med det som ska ersätta "garaget" på platsen i stället. Planer smids just nu men ni får vänta ett tag med att veta vad som är på gång tills alla pusselbitar fallit på plats men i mitt huvud kommer det att bli jättefint och mysigt.
På återhörande en annan dag alla ni ute i den riktiga världen!
Ps idag blir det minimalt med arbete för mig då solen skiner och det är riktigt varmt hos oss, jag säger bara HELLO SOLSTOLEN!!! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar