onsdag 1 april 2015

April april....

Idag har vi då kommit fram till den första dagen i april och naturen har visat sig från sin bästa sida med vårvärme och sol, en riktig kanondag. 
Aprilskämten har haglat både i tidningar, på Facebook och i tv som sig bör och jag förvånas varje år över hur påhittiga och kreativa många människor är.
Min dag har jag tillbringat på jobbet och träffat en massa kunder som ser fram emot långledigt över påsk. Själv jobbar jag delvis i helgen men det gör faktiskt ingenting för det gör gott i min plånbok just nu :)
Kvällen har jag spenderat i tv-soffan med att heja fram världens bästa AIK till den tredje semifinalsegern mot Linköping, vilket var en nagelbitare som avgjordes i period 4 och som slutade med att Skellefteå vann med 3-2, stort grattis!!!  På fredag kan de avgöra och gå till ytterligare en SM-final om det vill sig riktigt väl, själv kommer jag att sitta som klistrad framför tv:n med halsduk och matchtröja och hålla alla tummar jag har.
Ha det bra alla ni ute i den riktiga världen och på återhörande en annan dag och då kanske med lite påsktema vem vet!
Ytterligare en bild från min från konstalmanacka som konstnären Malin Östlund har gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar