torsdag 23 maj 2013

Extrajobb

Det blir aldrig som man tänkt sig!! Hade i afton tänkt att ta itu med alla måste som jag inte gjorde i går men då ville vår lokala" blomsterhandlerska" att jag skulle komma förbi och hjälpa till, hon hade hur mycket som helst att göra och vad gör man inte för sina vänner. Så det blev bara att kasta i sig maten och ila iväg, när jag kom dit var redan min syster där och arbetade.
Det arbete jag utförde var ganska basic, tog bort fula blad från snittblommor och taggarna från rosorna. Dock måste jag säga att det är hur roligt som helst att se de fina arrangemangen som de som kan gör, både begravningsdekorationer och brudbuketter. Vår" blomsterhandlerska" är superduktig och gjorde faktiskt min brudbukett. Tack brudar för en mycket trevlig kväll, jag hjälper gärna till fler gånger.

 Här är en bild i usel kvalitet med en del av blommorna vi fixade.


 Här är en bild på min fina brudbukett som hon gjorde åt mig, tänk att få ha syrener i buketten fast man gifter sig i januari, magiskt!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar