söndag 21 februari 2021

Livet lunkar på.

Nu var det länge sedan jag tittade in på bloggen men plötsligt händer det!! Livet på Prästbacken har rullat på i något lägre tempo än på många år vilket jag skyller helt på pandemin. Detta p g a att jag har haft och fortfarande har helt galet mycket att göra på jobbet och är med eller mindre helt död då jag kommer hem men också för att det inte finns så mycket att hitta på då man inte vill träffa nära och kära. Vi varvar nu mer arbete, med snöskottning, städning, eldning i pannan, tv-tittande och matlagning, supertråkigt, men det är det enda jag orkar med just nu. Jag är så otroligt less denna pandemi och kan inte med ord beskriva vad jag längtar efter vaccinet men som det ser ut nu kommer det att dröja innan det är min tur.

Vi är också mitt inne i den djupaste vintern och det snöar hela tiden vilket inte heller bidrar till att höja humöret för mig men snart är det vår igen och då vet jag att det kommer att kännas bättre. Tänk att få sitta i en solstol och njuta av värme och takdropp!!

På hemmafronten pågår fortfarande mitt nyårslöfte från 2019 med att rensa ut och röja och lite mindre prylar blir det hela tiden vilket är så skönt!!! Någon minimalist blir jag aldrig men proppfullt överallt behöver man ju inte ha ändå. I mitt rensande har jag fyndat en hel det saker i lådor och skåp som jag hade glömt bort att jag köpt vilket är toppen. Något annat som känns toppen med att rensa just nu är att syrrans son är på väg ut ur boet och behöver en massa saker till sitt kommande boende och då kommer ju våra utrensade prylar till användning och behöver inte åka till återvinningen, win win helt enkelt. Vad hittar ni själva på så här mitt under pandemin?


Nu är tvättmaskinen klar och dags att dricka ur kaffekoppen. Vilket otroligt spännande liv jag har!!!

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar