torsdag 23 januari 2020

Yllebröllop

Nu var det länge sedan jag uppdaterade bloggen och jag ber tusen gånger om ursäkt för det men det har varit så mycket annat runt omkring mig den senaste tiden. Vilket har varit både kul men också jobbigt så min lediga tid har fokuserats på vila och återhämtning men nu har det blivit lite balans i tillvaron igen och jag känner mig piggare än på länge. Kanske kan det återvändande ljuset vara en bidragande faktor till att saker och ting känns lite lättare, då jag som bekant är rätt väderberoende i perioder. Nåväl inte stor idé att grotta ner sig i orsaken till tröttheten då den verkat att gått över, nu tar jag istället nya tag och ser fram emot den kommande våren, som jag längtar efter sol värme och grönska.
Under detta lilla blogguppehåll har det hänt en massa, vi har firat den första julen utan mamma vilket var tungt och ledsamt för oss alla, hon är så saknad och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att hon är borta. 
Vi har även firat sonen som fyllt 23 år, helt galet vad tiden går fort han var ju nyss en liten lintott som sprang runt här hemma och nu är han en vuxen man som är sambo med sin flickvän sedan många år.
Jag och maken har också firat sju år som gifta den 5 januari vilket är Yllebröllop. Det gjorde vi med en riktigt god middag på hemmaplan då jag jobbade och han hade jour men mysigt var det ändå.
Nu är det hög tid att ta tag i dagens göromål, jag är ledig från mitt avlönade arbete och idag står "matprepp" på Prästbackens agenda inför den kommande jobbarhelgen.
Ha en riktigt bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen så hörs vi en annan dag!
Älskar verkligen tulpaner och tycker de är som finast nu när det är lite vildvuxna.

6 kommentarer: