söndag 1 september 2019

Helgen då sommaren gick över till höst.

Idag är det första september och årets sommar är officiellt över, men det väder vi haft de senaste veckorna med värme och sol får gärna fortsätta för min del. 
I helgen har jag varit ledig från mitt avlönade arbete och gissa om dessa två dagar gått fort men vi har ju faktiskt hunnit med en hel del. Igår hade vi årsmöte i vägföreningen med efterföljande arbetsdag därefter rafsade vi ihop lite kläder och kopplade på husvagnen för en spontantripp till fina Storforsen. I Storforsen visade sig vädret verkligen från sin bästa sida men sol och drygt 20 grader så vi kunde sitta ute och mysa i aftonsolen med ett glas rött innan det blev middag på hotellet, ibland måste man ju få lyxa till det lite. När vi vaknade i morse var det lite molnigt men efter frukosten var solen där igen, då blev det vandring för att njuta av de vackra omgivningarna.
 
Förrätt supergod svampsoppa.
Varmrätt oxfilé Provencale med råstekt potatis men då det var buffé kunde jag ju inte låta bli att smaka laxen också.

En mycket trevlig helg som vi avslutade med att grilla med svärfar och vår dotter.
På återhörande en annan gång och jag ska försöka att uppdatera bloggen lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar