söndag 26 november 2017

Jag är redo!!!

Nu börjar julen att komma på plats allt mer här uppe på Prästbacken och jag är helt klart redo för advent, alla stjärnor och stakar är på plats men än får de få tomtar som ska fram vänta i skåpet. Är inte något riktigt fan av dem men känner ändå att de är ett måste i julpyntningen. Har de senaste åren skalat bort det flesta av dem nu när ungarna är stora men vad vore en jul utan några som helst tomtar???
Mina första fina hyacinter har äntligen slagit ut och är både vackra och doftar magiskt. Dessutom blandas doften av dem som oftast av den otroligt ljuvliga doften av glögg, är redan inne på tredje flaskan och jag kommer att hinna med många fler innan jul det är något som är säkert.
Något som jag ligger efter med är julklappsinköpen, jag brukar alltid vara ute god tid och det är inte på något sätt ovanligt att de första klapparna inhandlas under sommaren men i år har det inte blivit så och än har bara två inhandlats. Jag är dock inte det minsta orolig att jag inte ska hinna för när man har svart bälte i shopping så brukar inte att hitta klappar vara problemet utan mer att behärska sig och sätta en gräns för när man ska sluta.
 
Nu är det hög tid för mig att ta tag i dagens måsten och kanske en kopp kaffe till eller två.
Ha en fortsatt bra helg alla ni fina ute i den riktiga världen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar