lördag 1 april 2017

April april.....

Denna dag kan jag lätt säga har haft ett riktigt aprilväder med både snö och regn. Mina planer för dagen var att ta fram husvagnen från vintervilan och städa upp den men när det snöar "lapphandskar" då man vaknar blir planerna genast ändrade. Det blev en tur in till stan med systeryster och systerdotter i stället som var mycket trevligt med både shopping och cafébesök. Hittade en tunika till halva reapriset som var jättefin och ropade mitt namn från galgen, inte mig emot då den bara kostade 140 kr. 
Väl hemma igen var det dags att inviga min nya kavaljer och ta honom med på en dansrunda runt huset, han var mycket följsam och gjorde sitt jobb utmärkt.
Till middag hade vi tänkt att grilla men det fanns absolut ingenting jag kunde erbjuda min make för att han skulle stå ute och grilla i ruskvädret så det fick bli en plankstek istället ett riktigt bra substitut kan jag tycka.
 
Nu ska här mysas med tända ljus och förhoppningsvis en bra film.
Ha en fortsatt bra helg alla ni fina ute i den riktiga världen så hörs vi en annan dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar